6.2.13

ASLINDA SÖYLEMEK İSTEDİĞİM


Hiçbir zaman kendimle ilgili şeyler değildi.
Kızımla tüm meşgalelerimiz bitip de bir kenara çekildiğimizde ‘’hadi anlatsana anne, der!’’.
Anlat.
Yatağa uzanmışızdır yan yana. Ya da yağan karı seyrediyoruzdur cam önünde. Ve sorar, anlatsana anne !
Yüzüne bakıyorum her seferinde, öğrenmek istediği ne diye. Gözlerinden girip ta derinine, soruyorum…’’ne öğrenmek istiyorsun, ne anlatayım kızım.’’
‘’Hani ben küçükken’’, diye sorar. ‘’Anlat işte!’’.
Annemi düşünürüm o an. Cam önünde yada tıkış kakış sığdığımız koltukta koynuna beni alıp, anlattığını.
Anlatır, anlatırdı. Susar, dinlerdim. Tek tek tüm çocukluğunu, gençliğini.
Garip olan şu, ben hiç annemin çocuk olduğunu, bir zamanlar genç kız olduğunu hayal edemezdim. O annemdi, o yaşındaydı, daha öncesi yoktu.
Şimdi kızım sorduğunda susuyorum, anlatamıyorum bir türlü, ben çocuktum, genç kızdım, diyemiyorum.
Ben annesiyim sadece.
6’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder