6.2.13

KİLİT


Büyük küçük kilitler dikkatimi çekiyor birkaç gündür. Dün eski bir filmde gördüm, enteresan geldi. Hapishanedeki oyuncu hapsolduğu yerden elini demir parmaklıklardan çıkartıp da nasıl görmeden o kilidi açmaya çalıştığını dikkatlice izledim. Koca bir demir halkadan doğru anahtarı bulup kilidi açabilmesi şaşırttı beni. Koca bir halka ve anahtarlar. Bu kapı amirlerinin de işi zormuş diye düşündüm. Hepsi birbirine benzer bir sürü anahtar ve doğru olanı şak diye buluveriyorlar. Ya ben her gün depomun önünde o yeni jenerasyon anahtarlığımı dakikalarca evirip çeviriyorum. Çin malı, çeksem açılacak kildin önünde. Bana mı zor her şey. Birde depoya temizliğe gelen kadının o kilidi biri çalacakmış gibi demirlere kilitlemesine şaşkınım. Bir şeyler çalınmasın diye icat edilmiş şeyinde aslında çalınabilmesi ihtimaline karşıda kendi kendini kilitlemesi...mümkün mü, mümkünmüş, bunu da o kadından öğreniyorum.
6’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder